sobota, 24 listopada 2012
O czym musimy pamiętać przy organizacji wesela?
Kiedy planujemy wesele, rozpoczynamy zazwyczaj od oszacowania ilości gości, wstępnego przemyślenia budżetu, oraz wypisania elementów najbardziej dla nas istotnych. Następnie zaczynamy oglądać sale weselne w bliższej i dalszej okolicy. Zazwyczaj to właśnie od sali musimy uzależnić pozostałe aspekty organizacji. Dlaczego?
W miesiącach letnich (od maja do września), zwłaszcza w większych miastach, większość domów weselnych rezerwowana jest z dużym wyprzedzeniem (1,5 2 lata). Jeśli nie chcemy czekać aż tak długo, znalezienie odpowiedniego miejsca na przyjęcie może przysporzyć nam trudności. Pod uwagę trzeba wziąć kilka czynników. Po pierwsze musimy sprawdzić, czy sala jest odpowiednio duża dla przewidzianej przez nas ilości gości. Jeśli natomiast planujemy nieduże przyjęcie, musimy dowiedzieć się, czy właściciel nie wymaga opłacenia konkretnej ilości miejsc, nawet jeśli nie wszystkie będą zajęte. Drugą istotną dla nas rzeczą będzie odległość domu weselnego od kościoła/urzędu stanu cywilnego, w którym odbędzie się ceremonia ślubna. Musimy zastanowić się nad koniecznością wynajęcia autokaru, lub busów dla gości. Dodatkowe elementy, które należy uzgodnić dotyczą menu. W niektórych lokalach ustalane jest różnej wysokości korkowe, zdarza się, że alkohol może być sprowadzony jedynie przez właściciela, tort weselny można zamówić tylko u jednego cukiernika etc. Warto zapytać też o możliwość wynajęcia pokoju dla Państwa Młodych (w większości przypadków domy weselne oferują pokój dla nowożeńców w cenie przyjęcia), lub ewentualnie dla gości (jeśli przyjeżdżają z innych miast). Nie zawsze dekoracja sali jest wliczona w podstawowy cennik wesela. Czasami narzeczeni muszą na własną rękę wynająć osobę, która zajmie się wystrojem. Chociaż możemy mieć różne oczekiwania względem sali weselnej, zdarza się, że jesteśmy zmuszeni wybrać to miejsce, w którym udało nam się znaleźć wolny termin. W zależności od tego, ustalamy datę ślubu w kościele, organizujemy transport dla gości, oraz dogrywamy pozostałe elementy tego wyjątkowego dnia.
Bardzo dużą rolę odgrywa zespół muzyczny na wesele , lub DJ. Jeśli uda nam się zarezerwować sprawdzonych muzyków, możemy liczyć na dobrą zabawę. Nie chodzi jednak o to, by sprawdzać dyplomy ukończenia szkoły muzycznej poszczególnych członków orkiestry. Ważne jest, aby zespół miał urozmaicony repertuar, potrafił zagrać przeboje z różnych okresów, oraz te najnowsze. Rodzaj utworów będzie wówczas zależał od średniej wieku bawiących się gości. Musimy też uzgodnić, czy oczekujemy od muzyków, by poprowadzili zabawy weselne w tym przypadku warto omówić scenariusz imprezy. Jeśli nie trafiliśmy nigdy na zadowalającą kapelę, warto popytać wśród rodziny i znajomych. Także osoby pracujące przy weselach (fotograf, kamerzysta, właściciel lokalu) mogą udzielić nam rad. Możemy później samodzielnie sprawdzić jak dany zespół prowadzi imprezę, prosząc o nagrania dvd z innych wesel, lub przynajmniej płytę cd z wybranymi utworami.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz